De Formule 1 is eigenlijk al één groot rijdend reclameblok maar het kan altijd meer. Natuurlijk snap ik ook wel dat de commerciële zenders de reclame-inkomsten hard nodig hebben om überhaupt programma’s te kunnen maken maar hoe ver moet je gaan. Ik vindt het te veel. Vandaag onderbrak RTL de Grand Prix van Engeland maar liefst 6 maal voor de boodschappen. De mannen van RTL ontkennen dit omdat ze gebruik maken van picture in picture en je de race dus gewoon kan blijven volgen. Nou ja, gewoon….. Het racebeeld is beduidend kleiner dan het reclamebeeld en het geluid en het commentaar van de race moet je ook ontberen. De Belgische televisie heeft geen reclame maar daar is het commentaar slaapverwekkend en dus geen goed alternatief. We moeten het er maar mee doen, net als de preview-banners die tijdens een willekeurige film boven in beeld verschijnen en de onbenullige kijkersvragen die gelukkig wel altijd door mooie dames worden gesteld.
TV-ergernissen, ik moet er mee leren leven………..