India, een land met meerdere gezichten. Ons kantoor is modern, gelegen in een zeer Westers ogend bedrijvenpark. Daarbuiten echter zie je een ander India; bouwvallige panden, veel puinzooi langs de weg en natuurlijk overal straathandel. Over onze dagelijks rit door deze scenery en het verkeer alhier in het algemeen kom ik in een apart verhaal nog op terug.
Mijn werkgever heeft voor een mooie accomodatie gezorgd in Mamallapuram, zo’n uur rijden van Chennai. Wij logeren 3 weken in het Temple Bay Resort, een soort super-de-luxe enclave aan de kust. Er ontbreekt ons hier aan niets, er zijn 3 restaurants, een heel fraai zwembad etcetera……
Onze ruime kamers hebben een balkon met uitzicht op het zwembad en ligt op enkel 100 meter lopen van de hoofdingang en ons vaste restaurant. Niets te klagen dus, hoewel…..
Afgelopen weekend was het resort gastheer van India Hair 2012, een internationaal congres over haaruitval en zo. Dit evenement veroorzaakt een grotere drukte in het restaurant maar daar kunnen wij wel mee leven. Vervelender is als je een verzoek krijgt van de Duty Manager. Wat bleek, ze hadden niet goed opgelet en zodoende het hotel overboekt. Kan gebeuren maar men wilde uitgerekend de twee gasten uit Nederland een nachtje in Chennai onderbrengen inclusief vervoer en diner op hun kosten. Echter, daar hadden wij geen zin in, we willen ons vrije weekend graag genieten en hebben het aanbod dus vriendelijk afgewezen. De desperate manager was echter nog niet verslagen en kwam al snel met een alternatief aanbod: een nacht met 2 personen in een pool-villa. Na kort overleg hebben we besloten om hier op in te gaan en namen we even later dus ons intrek in huisje 206, een chalet met 2 kamers, 2 badkamers – waarvan een met jacuzi – en een privé-zwembad. En als klap op de vuurpijl werden we ook nog uitgenodigd voor het speciale diner-buffet, eind goed al goed dus!!
Ze hebben hier personeel in overvloed. Tijdens het eten lopen er doordeweeks bijna net zo veel medewerkers rond als gasten. Eentje – meestal een mooie dame – doedt de deur voor je open en brengt je naar je tafel, de volgende vraagt wat je wilt drinken en weer een ander komt de menukaart brengen. Daarnaast lopen er nog een paar managers rond, een mannetje met een vliegenmepper en een jochie met blik en veger. En waarschijnlijk ben ik nog een aantal functies vergeten.
Kortom, we worden hier goed verzorgd!!